18 June 2010

Minu aed

Tere kõigile, veetsin eile ühe toreda päeva rannas, kraade oli 100 ja päikesekaitse 50. Olgugi, et olen tumedate silmade ja juustega, oskan ennast igakord ära põletada :(. Vesi oli soe aga veel mitte nii kuum, et meduusid ära kaoks. Ujudes seisin silmitsi äkki ühe suure ja roosaga, polegi nii kiiresti ennem veest välja jooksnud, seekord läks õnneks. Mäletan paar aastat tagasi üks tüdruk mu kõrval ujudes ja pea vee alla pannes, hüppas talle üks meduus näkku. Vaesekene, tal oli alles teine päev puhksel olla, nägu paistetas üles ja silm kinni ning ta otsustas koju tagasi minna. Minul on siiani hästi läinud ja olen ainult teiste käest kuulnud kui valus see on, nii et... (... kolm korda üle õla).

Mõtlesin täna lisada siia mõned pildid oma aiast. Kuigi mul on tihti fotokas näpus, siis otsima hakates ei leidnudki väga palju pilte. Aed on mul pisike ja midagi eriti kasvada ei taha, kuna praegu on juba väga kuum, siis kõik ka kuivab. Esimene pilt on aastast 2007, kui me alles hakkasime ehitama kodu ja aia peale ei mõelnudki veel. Kuna meil tee aia taga, siis selleks ka see roheline kile. Ootame kuni hekk piisavalt kõrge, ennem kui ära võtame. 
Need kivid on mul ükshaval korjatud ja kinnitatud, jube tüütu oli aga see kuhu lilled on istutatud, tuli täitsa ilus.



Siin tuleb nüüd 2008, kus me tegime varjualuse istumiskoha ja istustasime natuke põõsaid, lilli ja natuke puid.



Aasta 2010, pool hekist on kuivanud, mõned puud ja enamus lilli samuti. Kui alguses käis meil see istutamine rohkem meetodil, et mis kasvab ja mis mitte, siis nüüd vähemalt oleme targemad ja lillekesi enam ei istuta. Kõige paremad on aaloe sugused taimed, mis on alati rohelised ja vett ei taha. Need pildid on tehtud aprilli lõpupoole, kus õitseb ka see fuksiaroosa lill, mul kahjuks ei ole aimugi millega tegu. Ta õitseb ainult 3 nädalat aga on tõesti ilus ja vastupidav. Kasvab kah kiiresti.
Pildid ei ole mul head ja aed näeb tegelikult veidi parem välja. Nüüd on mul ka võrkkiik ja padjad väljas, nii et enamus aega oleme ja sööme väljas. Teen pilte veel juurde ja panen ka siia.






5 comments:

  1. Aed tundub väga armas ja oled ilmselt väga palju vaeva näinud nende kividega möllamisega :).Ma kujutan ette, kuidas sulle seal see kuivus võib algul tunduda üle mõistuse - meil on ju seda vett tihtipeale ülearugi. Ilmselt on taimede valikul kõige parem valida need, mis kasvavad kas looduslikult või kohalike aedades.

    ReplyDelete
  2. Aitäh, eks ma nüüd olen jah natuke targem:) ja olin isegi alguses üllatunud, et maa kivikõvaks kuivab.

    ReplyDelete
  3. Nii armas, et oma kodu näitad! Aed on ilus - päris hea mõte kividega vooderdada...ja kujutan ette, kui mõnus on võrkkiiges lösutada - siin on seda võimatu teha, sest sel aastal on kohutavalt palju sääski ja külm on ka olnud.

    ReplyDelete
  4. Sääsed on jah vastikud, ega meiegi neist pääse. Aga külma pärast on küll kahju ja ka suvi kundlasti tulemata jää.

    ReplyDelete
  5. Väga romantiline ja mõnus paistab teil olevat. Tegelen ise ka kõvasti aia rajamisega ja peab ütlema, et kogu vaev, mis selle loomisesse on pandud annab pärast mitmekordselt tagasi.

    ReplyDelete